JÄSENKIRJE 1/2024

Tässä jäsenkirjeessä kerromme yhdistyksen

kevään 2024 toiminnasta.

ALUEKERHOJEN KEVÄTKAUDET OVAT ALKANEET

Haminan kerho kokoontuu joka kuukauden toinen tiistai klo 13 Ravimäen palvelukeskuksen (Tarkka-ampujankatu 1) Pinteli-Ravintolan kabinetissa. Kerhon vetäjä Esa Vitikainen, puh. 040 547 4473.

Kouvolan kerho kokoontuu Tuulensuojassa, Hallituskatu 9, Kouvolassa joka kuukauden kolmas keskiviikko klo 17.30. Kerhon vetäjä Tomi Iivonen, puh. 040 762 6239.

Kotkan kerho kokoontuu Kumppanuustalo Viikarissa, Mariankatu 24, joka kuukauden viimeinen maanantai klo 16.00. Kerhon vetäjänä on aloittanut Juha Gåsman, puh. 040 743 7878.

Kouvolan curling-ryhmä kokoontuu perjantaisin klo 13 Lehdokin nuorisotilassa (Lehtomäki, Madekuja 1). Kerhon vetäjä Tomi Iivonen, puh. 040 762 6239. Curling on tauolla presidentin vaalien vuoksi viikot 3-6 ja hiihtoloman takia viikon 9.

PIKAISET ILMOITTAUTUMISET LASKIAISEN YLLÄTYSRETKELLE

Laskiaisretki tehdään laskiaissunnuntaina 11.2.2024 Lahden Nastolassa toimivaan Urheiluopisto ja Liikuntakeskus Pajulahteen. Jäsenhinta on 25 e, joka sisältää matkat, lounaan ja ohjelman. Pajulahdessa ollaan n. klo 10 – 13.30 ja siellä kokeillaan liikuntakeskuksen valikoimista jotakin meidän väelle sopivaa lajia.

Bussi lähtee Haminasta ja kiertää Kotkan/Karhulan kautta Kouvolaan ja sieltä Pajulahteen.  Bussissa on myös pyörätuolipaikkoja. Sen tarkka aikataulu ja reitti sovitetaan ilmoittautuneiden mukaan. Ilmoittautumiset mahdollisimman pikaisesti, mutta viimeistään su 4.2.2024 Tomi Iivoselle, puh. 040 762 6239.

MATKA IMATRAN KYLPYLÄÄN HUHTIKUUSSA

Teemme bussilla kahden vrk:n kylpylämatkan Imatran kylpylään huhtikuun loppupuolella 2024. Yöpyminen yhden tai kahden hengen huoneissa puolihoidolla. Mahdollisuus lisäksi omakustanteisiin kylpylähoitoihin.

Matkaa varten on saatu ulkopuolinen avustus, joten reissun hinta jää jäsenille hyvinkin kohtuulliseksi.

Tarkemmat tiedot aikatauluista, hinnoista yms. helmikuussa sähköpostissa. Seuraa myös nettisivujamme ja Kouvolan ja Kymen Sanomien Keskiviikko-lehden järjestöpalstaa.

YHDISTYKSEN KEVÄTKOKOUS

Kevätkokous pidetään Kouvolan maaliskuun kerhoillan yhteydessä ke 21.3 klo 18. Kahvitarjoilu klo 17.30 ja arpajaiset kokouksen jälkeen.

ENNAKKOTIETO KESÄN GRILLIRETKISTÄ

Aluekerhot siirtyvät kesätauolle toukokuun tapaamisten jälkeen. Kesällä tapaamme jo perinteisten grilliretkien merkeissä. Kaikki alkavat klo 13.

Grilliretket ti. 11.6 Hamina, ke. 12.6 Kotka ja to. 13.6 Kouvola.

SEURAAVA JÄSENKIRJE

Seuraava postitse tuleva jäsenkirje lähetetään syyskauden alussa. Postilähetys tulee vain niille, joiden sähköpostiosoite ei ole tiedossamme.

Aivoliiton tiedotus siirtyy yhä enemmän sähköiseksi, kun paperinen Aivoterveys lakkasi ilmestymästä vuodenvaihteessa. Ilmoita meille oma tai läheisesi sähköpostosoite, niin pysyt paremmin ajan tasalla. Tiedot joko Marjo Töyrylälle (050 372 1177, marjo.toyryla@hotmail.com) tai Kari Stenholmille (040 156 3117, kari1.stenholm@gmail.com).

OLKA® -TOIMINTA

OLKA® on koordinoitua järjestö- ja vapaaehtoistoimintaa sairaalassa. Toiminnan tavoitteena on tarjota potilaille ja heidän läheisilleen kiireetöntä kohtaamista sekä antaa tukea sairauteen sopeutumisessa.

Koulutettujen vapaaehtoisten ylläpitämät OLKA®-pisteet ovat aloittaneet viime syksynä sekä Kouvolan Ratamossa että Kymenlaakson keskussairaalassa.  Molemmissa pisteissä on tilaa ja tarvetta uusille vapaaehtoisille.

Kevään vapaaehtoisten neljän tunnin valmennukset pidetään Ratamossa 15.2 klo. 16-20 ja keskussairaalassa 22.2 klo 16-20. Ilmoittautumiset ja lisätiedot OLKA-työntekijä Mirva Inginmaa (mirva@inginmaa@yhvi.fi, 045 7833 9744). Valmennus antaa mahdollisuuden toimia OLKA-vapaaehtoisena, mutta ei velvoita siihen.

TIEDOTTAMINEN AJANKOHTAISISTA ASIOISTA

Kouvolan ja Kymen Sanomien Keskiviikko-lehdessä on aina ilmoitukset yhdistyksen tapahtumista. Ne löytyvät lehden järjestöpalstalta yhdistyksen logon alta.

Yhdistyksen nettisivut ovat osoitteessa https://kymenlaaksonavh.aivoliitto.fi/.

HYVÄÄ KEVÄTTÄ KAIKILLE!